quinta-feira, 3 de junho de 2010

03 de junho de 2010

hi everyone, i´m in burgos now... eli, too late for your advice! anyway, it wasn´t so bad... i started walking 6am from St Juan de Ortega and arrived at the albergue in Burgos at about 2.30pm! 26 km i was told... that´s the third day in a row that i walk more than 24 km, which is pretty hard for most people! If it doesn´t sound hard, think all sorts of terrain like rocks, mud, bitumen, paving etc, then think 35 degrees, then think a pack of about 9 to 10 kilos including water and food, then feet covered in blisters, then sore ankles and knees etc from the continuous walk... then think that once you start, you MUST keep going because this particular stage has no stops for overnight for about 21 km! Anyway... I´m not complaining really, today was much better than yesterday...

i arrived early, already had a shower and am now waiting for my washing to be ready in the washing machine (3 euros for a 30 minutes wash plus .50 for the soap)... most albergues don´t have washing machine so we do it by hand, thought it was time to do it by machine though as my clothes are getting brown, difficult to get the dirt off by hand!

anyway, having to wait for the wash to finish is the worst part, so i´m using this time to write on the blog... soon i´ll have to go to check my wash... i was saying yesterday was the worst day... i walked 29 km! i left villamayor del rio and instead of stopping in villafranca as i initally planned (about 18 km) i decided to keep walking, as i had arrived there quite early, around 12.30pm, as i had left quite early, around 6.30am...

well, because i was running behind schedule i decided to stretch myself a bit... otherwise i´d have two days when i would have to do less than 20km due to the distances... this way, if i reached san juan de ortega yesterday then i could get into burgos the next day, ie, today!... well, i made it but i almost killed myself! :) i arrived at the albergue in san juan de ortega at 4.30pm and almost crying! well, when people started clapping i did start to cry :) then i saw my friends, had a shower, had the traditional garlic soup served by the church people i think, had a glass of wine and felt ok again... of course my whole body still ached until night time but it did recover overnight and i had a good day today

went to bed early yesterday, around 8.30pm... and slept well (after taking some analgesic i have to admit) and today i took one too at lunch time, which picked me up in the afternoon...what the heck! me that was never into any kind of drugs, including prescription drugs, i´m now becoming a drug addict! :) not really, but i´m sure taking more tablets than i ever did in my whole life...

thinking of you all... tam, i think you´d like this... this is not for everyone, but i think you would like it... can´t wait to share it all with you... i guess rik and neryl would enjoy it too... but hey it´s not only a physical challenge, it´s also a mental and an emotional challenge as well... hard to describe, you have to experience it...

now, i really have to go... eli i´ll have a look at the other blog you´re organising for me, thanks! miss you all, especially lucas! i´m writing email only to him! ciao for now, xxxxx

(tradução por Marisa)


Oi pessoal, estou em Burgos agora... Eli, tarde demais para você me avisar! (sobre tomar o ônibus na entrada de Burgos) Mas, de qualquer forma, não foi tão ruim assim...
Eu comecei caminhado às 06h00 de San Juan de Ortega e cheguei até o albergue de Burgos por volta das 14h30! 26 km como falei... é a terceira vez no trajeto que caminho mais de 24 km, o que é muito para a maioria das pessoas! Se não parece muito, pense no tipo de chão que piso, como rochas, lama, asfalto, etc... Isso na temperatura de 35 graus, carregando por volta de 9 a 10 quilos na mochila, incluindo água e comida, e ainda com os pés cheios de bolhas, dor nos quadris e joelhos devido à contínua caminhada... E uma vez que você inicia a caminhada, você DEVE continuar porque nesse trecho particularmente, não há nenhum lugar para parar por 21 km!!! Bom, eu não estou reclamando, hoje foi muito melhor que ontem...

Bom, esperar o término da lavagem da roupa é a pior parte, então, estou usando o tempo para escrever aqui no blog. Logo vou ter que checar a máquina de lavar. Eu estava dizendo que ontem foi o pior dia... Caminhei 29 km! Deixei Villamayor Del Rio e ao invés de parar em Villafranca como inicialmente planejei (por volta de 18 km), decidi continuar andando, porque quando cheguei lá era muito cedo, por volta de 12h30, isso porque saí muito cedo, por volta das 6h30.

Bom, como eu estava atrasada (correndo para manter os planos), decidi esticar um pouco meus limites. Se não fosse assim, eu precisaria de dois dias se eu caminhasse menos de 20 km...Como cheguei em San Juan de Ortega ontem, então pude chegar em Burgos no dia seguinte, que é hoje! (Eliana, faz sentido?). Eu fiz isso, mas quase morri! Eu cheguei no albergue em San Juan de Ortega as 16h30 e quase chorando! Quando as pessoas começaram a bater palmas para mim, comecei a chorar.

Revi meus amigos, tomei banho, tomei a tradicional sopa de alho servida pelo pessoal da igreja, um copo de vinho e me senti bem de novo. Claro que meu corpo todo ainda doeu até de noite, mas me recuperei durante a noite e tive um bom dia hoje.

Ontem fui para a cama cedo, por volta das 20h30 e dormi bem. Depois de tomar alguns analgésicos, tenho de admitir. E hoje tomei um também na hora do almoço, o que foi bom para mim à tarde. Eu nunca fui de tomar remédios, mesmo prescritos, e agora estou ficando viciada! Não é bem assim... Mas tenho certeza de que nunca tomei tantos comprimidos em minha vida!

Penso em vocês todos. Tam, acho que você gostaria disso. Isso não é para qualquer um, mas acho que você gostaria. Não vejo a hora de compartilhar isso tudo com você. Aposto que Rick e Neyl adorariam isso também. Mas não é só um desafio físico, é também um desafio para a mente e para as emoções... Difícil de descrever, você tem que viver a experiência...

Agora realmente tenho que ir; Eliana vou dar uma olhada no blog que você está organizando para mim. Obrigada! Tenho saudades de todos especialmente do Lucas. Estou escrevendo emails só para ele!

Até mais!!!! Abraços!


hi, it´s 6.20am, I woke up at 4.45am to get ready to leave by 6am (it takes me 45 min only to bandage all my 11 blisters!) and then we - me and all the other early risers - realised that we´re locked here until 7am - the doors don´t open until 7am! so i decided to jump on the net and use this time for a quick entry...

doors open! i´m out of here! ciao for now!

Marisa diz...


Valda, cada um tem o seu jeito de trilhar o Caminho, e estou vendo que você está achando o seu!!!! É isso aí, a resposta está dentro de você... Sempre. Bjs.


Já deu pra ver que o Caminho não é para quem pára em qualquer topada, mas quem topa qualquer parada, né?
.....

Nenhum comentário:

Postar um comentário